GÜNDEM

UYSAL'IN GÜNDEMİ "CAMİ"... ELEŞTİRİLERİ CEVAPLADI!

Abone Ol

Karadeniz Ereğli Belediye Başkanı Hüseyin Uysal, konuşmasında ilçede yapılan hizmetleri anlattı, kent meydanına yapılacak camiye yönelik eleştirileri cevapladı. Uysal, "karar verenler, destek olanlar tarihe altın harflerle yazılacak, zaman bizim haklı olduğumuzu gösterecek" dedi.

Ereğli Din Görevlileri Derneği Yönetim kurulu, Ereğli Kent Meydanı Camisi projesine destek amacıyla Belediye Başkanı Hüseyin Uysal'a makamında ziyarette bulundu. Dernek yönetimi ziyarette Uysal'a çiçek takdim etti.

Uysal, ziyaret esnasında basın mensuplarına yaptığı açıklamada göreve geldiğinden bu yana neredeyse tüm altyapı sorunlarını bitirdiklerini dile getirerek şunları söyledi:

" Göreve geldiğimizden beri bütün altyapı sorunlarını bitirdik. Kandilli tarafına giden köprülerimizi, Köseağzına inen yolları yaptık. Pazar sorunumuzu hallediyoruz, yakında o da başlıyor, önümüzdeki beş altı ay içinde ortaya çıkacak. Gençlerimize, çocuklarımıza spor merkezleri, parklar yaptık. Okullarımıza yardım ediyoruz. Bunları çok fazla paylaşmıyoruz.Altyapı çalışmalarımızı neredeyse tamamını bitirdik. Bence en önemli olan 10 Km boyunca üç hattın, Elektrik, doğalgaz ve su hatlarının yenilenmesi çalışması bitti. Özellikle elektrik konusunu ben çok önemsiyorum. Ring kurulduğu için bir daha Ereğli'de elektrik kesintisi olmayacak. Trafonun 31,5 KW'ya çıkmasından dolayı elektrik kesintisi olmayacak. Su çalışmaları da devam ediyor. Asbestli borularımızı yeniledik, Yüzde 80-90 oranında bunları yeniledik."

"BÜYÜK BİR CAMİYE İHTİYAÇ VAR"

Ereğli Kent Meydanına yapılacağı açıklanan cami konusundaki görüşlerini de anlatan Uysal şöyle devam etti:

"Halkımızın bu camiye büyük ihtiyacı vardı. Camilerimiz Cuma günleri, bayramlarda ve cenaze namazlarında ihtiyaca cevap vermiyor. Vermediği gibi merkezde yoğunluğumuz var. Nüfusumuzun çoğu merkezde yaşıyor. Merkezde de küçük camilerimiz var. 200-250'yi geçmeyen bir cemaat var. Oysa Ereğli halkı Cuma namazlarına, cenaze namazlarına, bayram namazlarına duyarlı. Cuma günleri sokaklarda, caddelerde namazlar kırılıyor. Geldiğimiz günden beri bu konuya duyarlı olduk, onların sesine kulak verdik. Ben de göreve geldiğimden beri bir cami ihtiyacı olduğunu dillendirdim. En son Büyük Anadolu Otel'deki Kutlu Doğum Haftası etkinliğinde bu konuda bir söz verdim. Bu bölgede bir cami ihtiyacı olduğunu anlattım."

"SİLÜETİ AYCİTY Mİ BOZUYOR, CAMİ Mİ?"

Konu hakkında kendisine haksız eleştiriler yöneltildiğini savunan Uysal şöyle devam etti:

" Zonguldak Milletvekilimiz Şerafettin Turpçu, Kavaklık Mahallesi'ndeki eski hayvan pazarını tarif ediyor. Orası olmaz, orası kent merkezi değil. Orası olmayacağını söyledik. Ben sizin aracılığınızla şunu sormak isterim. Aycity yapısının şehrin silüetini ne kadar bozduğu herkes tarafından görülüyor. Elimde olsa dört kata kadar indiririm. Şehirde o bölgede o boyda hiç binamız yok. O binayı yaparken, mimarlar, inşaat mühendisleri düşünmedi mi? Şehrin siluetinin bozulmasına nasıl müsaade ettiler? Bizler cami yapılırken, aklımızın sesini dinledik, vicdanımızın sesini dinledik, en önemlisi halkın sesini dinledik. Ben merak ediyorum, Aycity kurulurken hangi ses dinlendi? Sadece akıl dinlenmiş olabilir. Akıl insanları vicdanla birlikte hareket etmediği zaman yanlışa sürükler. Onlara Aycity mi silüeti bozuyor, Cami mi bozuyor sormak istiyorum. Cami buraya çok yakışacak.

Basından takip ettiğim kadarıyla Protokol Camii gibi bir olay deniyor. Tam tersine camiler nefes alınan yerlerdir, dostluk, kardeşlik evidir. Camilerde zengin fakir, işveren işçi, yöneten yönetilen, her kesimden insan, yerli yabancı omuz omuza saf tutarlar. Onun için kardeşlik evidir. Mimari yapısı güzel, Ereğli'mize yakışır, insanların mimari estetiğine hayran kalacağı bir cami projesi bu. "Maraba Camisi" gibi hoş olmayan yaklaşımları kabul etmiyorum. Orada namaz kılan her kardeşimiz, abimiz, ablamız bizim için aynıdır. Sınıf ayrımcılığı yoktur. Bunu oraya kadar getirilmesini anlamış değilim, böyle bir söyleme kesinlikle karşıyım. Bunu şöyle ifade edeyim, karar verenler, destek olanlar tarihe altın harflerle yazılacak, zaman bizim haklı olduğumuzu gösterecek. Bunu artık tartışmıyoruz.

Bu projeyi de mimarlar çizecek. Avrupa'ya gidenler kiliselerin önünde boy boy resimler vermeyi biliyorlar. Türkiye'ye geldikleri zaman da camilerin önünde veriyorlar. Bizim ülkemizin en güzel eserleri de camilerdir. Onlar mühürdür, bu topraklarda yaşadığımızın tapu senedidir. İstanbul veya Edirne'ye gittiğiniz zaman Selimiye'nin önünde resim çektirirsiniz, Adana'ya gittiğiniz zaman Sabancı Camii önünde resim çektirirsiniz. Ankara'nın cami merkezi Kocatepe Camisidir. Bu camimiz olması gereken en ideal yerlerden birisindedir. Biz de hocalarımızdan, din görevlilerimizden görüş aldık. Hastane kurulurken doktorlardan görüş alınıyor, halkın görüşü alınıyor. Okul kurulacağı zaman milli eğitim'den, halktan görüş alınıyor. Bizler kimden görüş alacaktık, mimarlar, din görevlilerimiz ve halk. Halk istiyor, mimarlarımız yakışacağını söylüyor, din görevlilerimiz de en doğru yer olduğunu söylüyor. Ben de buna inanıyorum. Bu soruyu soranlar önce Aycity'deki mimariye baksın. Aycity yapılırken hangi ses dinlendi?"

"EMİR ALLAH'IN EMRİDİR"

Osmanlı'da en güzel mimari eserlerini Mimar Sinan'ın, Cumhuriyet döneminde de en güzel camileri mimarlar ın yaptığını belirten Uysal " Ali hocam ve bizler yapılması yönünde destek veriyoruz, projeyi mimarlar çizecek. İnşallah en kısa sürede hayata geçecek" diye konuştu.

Uysal şunları ifade etti:

"Şöyle bir algı var. Sanki kent meydanı olmayacak. 15 dönüm arazinin üçte birlik, dörtte birlik bölümüne çok güzel bir cami projesi oturtturulacak. Diğer alanlar, alt tarafında çınar ağaçlarının olduğu, eski belediyenin karşısındaki alan, bir tarafında Göztepe, bir tarafında Hükümet Konağının ve emniyet binamızın bulunduğu, bir tarafında lojmanlar-ki gelecekte o lojmanlar da kalkabilir-bulunan o alan büyük bir alan. Göreceksiniz herkes oraya gidecek. Altında da katlı otopark var. Esnafımız da memnun olacak. Pazaryerinden alışverişini yapan vatandaş, namazını orada kılacak. Cami oraya lazım, hayvan pazarına değil. Emir diyorlar, onu da tartışırız ama Allah'ın emridir bunlar."

Yüzyıllardır insanların sela sesleri ile toplandığını ifade eden Uysal, "Sela sesleriyle vatandaşlar toplandığı zaman, ülkemiz darbe girişimlerine veya yurdun kurtuluşunda önemli olaylar oluşturmuştur. Camilerimiz önemli. İstiklal Marşı Şairimiz Mehmet Akif Ersoy, 'Bu ezanlar ki şehadetleri dinin temeli, ebedi yurdumun üstünde benim inlemeli' diyor, biz de bunun gereğini yapıyoruz " dedi.

AKSOY: "CAMİLERİ ŞEHİR DIŞINA İTMEK KÖHNELEŞMİŞ FİKİRDİR"

Kdz.Ereğli Din Görevlileri Derneği Başkanı Emekli İmam Hatip Ali Aksoy, ziyaretlerinin Ereğli'nin gururu kent meydanı merkez camisinin Ereğli'ye hayırlı olmasını dilemek maksadını taşıdığını belirterek, "İnançlı insan bulunduğu yerde eser yapar. İnançsız insanın yerlerinde yeller eser. Ben başkanımı tebrik ediyorum. Cenab'ı Hak'tan böyle nice hayırlı hizmetlerinin devamını diliyorum. Ereğli'nin çok büyük bir ihtiyacı olan cami bu vesileyle halledilmiş olacak, Ereğli üç bin beş yüz, beş bin kişilik bir camiye sahip olacak. Çevremizde böyle bir caminin olmayışının büyük eksiklik olduğunu başkanımız da hissetmiş ki böyle güzel bir hizmetin altına imza attı. Ereğli Din Görevlileri Derneği olarak bundan dolayı başkanımı tebrik ve teşekkür ediyorum" dedi.
Aksoy, Kent Meydanı camisinin ilk duyulduğu andan itibaren halk arasında büyük destek gördüğünü ifade ederek, "İstanbul'u gezdiğimiz zaman ecdadımızın camileri en görünür yerlere yaptığına şahit oluyoruz. Avrupa'ya gittiğimiz zaman da mabetlerin, kiliselerin en itinalı yerlere, her taraftan görünen yerlere yaptığına şahit oluyoruz. Camileri şehir dışına itmek köhneleşmiş fikirlerdir. Bu fikirler itibar görmez. Camiler insanlarımızın yürüyebileceği, gidebileceği mekânlarda olur. En güzel şekilde düşünülmüş tebrik ediyorum" dedi.

Uysal ve din görevlileri bir süre güncel konularda görüş alışverişinde bulundu.